לא אחת רוצים בעלי עסקים לתת פנים חדשות לעסק שלהם. לפעמים מותג נתפס כ"זקן" או "מיושן", ויש צורך לרענן אותו, ליצור אותו מחדש ולצבוע אותו בצבעים שמתאימים לקהל היעד המתחדש שלנו.
במסגרת עבודתי כקופירייטר, לא אחת הכנתי דפי אינטרנט חדשים ודפי נחיתה בהתאם לקמפיין כזה או אחר. נגיד שנפרסם מכללה כלשהיא. נחליט ללכת על קו מסוים, הפונה לקהל יעד צעיר, מחתך דמוגרפי וסוציוגרפי מסוים.
צריכים לחשוב על קהל היעד- מה הוא ירצה לראות בדף הנחיתה, איזה דמויות (אנשים צעירים ומחייכים, בחורות, שיניים לבנות, מוזיקה) איזה צבעים ימשכו אותו (צבעים חיים, פחות צבעים בהירים- דהויים, פחות צבעי כסף- שחור-זהב), איזה פונטים וכו. לעיתים מכינים לוגו חדש שמתאר אווירה, לייף סטייל ורעננות.
אבל מה קורה כאשר נשכרת לעשות רק את דף הנחיתה והקמפיין, ואתר המכללה נשאר ללא שינוי?
מה קורה כאשר ללקוח יש תקציב אותו הוא מעוניין להשקיע אך ורק בקמפיין, וללא שינוי של המותג עצמו?
תחשבו אתכם בתור צעיר- אחרי צבא טיול. יש באנר מגניב ומושך בצבעים X Y, לחצתם והגעתם לדף נחיתה עם אותם צבעים, אותם פונטים, אותה ניראות. יש כאן הבטחה. אתם מרגישים שהמקום הוא לרוחכם. אבל אז אתם נכנסים לדף הבית של המוסד, וכגודל ההבטחה, כך חוסר הקיום.
פתאום אתם עומדים מול מוסד מיושן, הצבעים (ולעיתים אפילו הלוגו!) לא תואמים את הניראות של הקמפיין, התפריטים מיושנים, התמונות לא מושכות, בקיצור, הבנתם את הרעיון.
קל להגיד- "אל תכניס לינק בדף הנחיתה לאתר הבית", אבל בעולמנו המודרני, גוגל קצר ימצא את מה שרצינו "להסתיר".
אין פתרון חד משמעי. במצב אידיאלי, הקמפיין יכלול מיתוג מחדש, ניראות חדשה של כל המוסד על כל אתריו, כרטיסי הביקור, הפרסום וכו'. לעיתים הנזק אינו כל כך נורא. ההבדל בין המיתוג החדש לישן אינו מהותי, והצרכן "יבלע" את זה.
כדאי לחשוב אם תרצו שהצעד הראשון עם הצרכנים שלכם, יהיה צעד של הבטחה וחוסר קיום, של מראה אחד ואז מראה אחר לגמרי, כי יכול להיות שתעשו לעצמכם רק פרסום שלילי ורתיעה מהמותג שלכם. תכננו את התקציב, התייעצו עם אנשי המקצוע, ושיהיה לכם רק בהצלחה.